اخبار

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه؛ ایرانی ها 40 درصد بیشتر از حد استاندارد،‌ مواد قندی مصرف می کنند


سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه؛

ایرانی ها 40 درصد بیشتر از حد استاندارد،‌ مواد قندی مصرف می کنند

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ متوسط مصرف مواد قندی در کشور 40 درصد بیشتر از مقادیر مورد نیاز است.

دکتر زهرا عبداللهی درگفت وگو با خبرنگار وب دا، با اشاره به این که مصرف زیاد مواد قندی، شیرینی و چربی ها منجر به چاقی می شود، اظهار داشت‌: افزایش مصرف مواد قندی موجب چاقی می شود که چاقی زمینه ساز ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی، عروقی و برخی از انواع سرطانها است.

وی افزود: انـــواع نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی، آب نبات، شکلات، نوشیدنی های شیرین مثل شربت ها،  انواع مربا و انواع شیرینی های خشک و تر حاوی مقادیر زیادی مواد قندی هستند، که در مصرف آنها نباید افراط کرد.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح کرد: مصرف زیاد و مداوم نوشابه های گازدار به دلیل ایجاد اختلال در جذب کلسیم از عوامل موثر ابتلا به پوکی استخوان است که بهتر است به جای انواع نوشابه های شیرین گازدار و آب میوه های صنعتی از نوشیدنی های سالم تر مثل آب، دوغ، شیر و آب میوه های طبیعی استفاده کرد.

به گفته معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه، ذائقه کودکان باید از کودکی به طعم های شیرین و شور عادت کند تا در بزرگسالی با بیماری های مرتبط با آن مواجه نشوند.

وی در ادامه با اشاره به این که مصرف زیاد نمک ازمهمترین عوامل افزایش فشارخون است، خاطرنشان کرد:‌

افراد باید برای پیشگیری از افزایش فشارخون، مصرف نمک را کاهش داده و به هنگام طبخ غذا، تا حد امکان نمک کمتر به غذا اضافه کنند.

دکتر زهرا عبداللهی درباره استفاده از نمک یددار گفت:‌  نمک یددار را در ظرف های سربسته و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید تا ید موجود در آن از بین نرود.

وی به والدین توصیه کرد: ذائقه کودکان باید از اوایل زندگی به غذای کم نمک عادت پیدا کند و والدین باید به این نکته توجه کنند که به غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکرده  تاذائقه او به غذاهای شور عادت نکند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید