اخبار

در زمان آلودگی هوا، هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرید.

مردم در زمان آلودگی هوا به اندازه کافی مرکبات بخورند همچنین خوردن فرآورده‌های دریایی به دلیل وجود منیزیم در آن، عدس و جوانه گندم باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند سرب می‌شود.

 

در زمان آلودگی هوا، هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرید.
 
مردم در زمان آلودگی هوا به اندازه کافی مرکبات بخورند همچنین خوردن فرآورده‌های دریایی به دلیل وجود منیزیم در آن، عدس و جوانه گندم باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند سرب می‌شود.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه با توجه به آلودگی هوا در استان به ویژه شهرستان های غربی توصیه هایی را برای حفظ سلامت شهروندان در اختیار آنان قرار داد.
لطفا به این نکات توجه نمایید.
 
- افزایش آلاینده‌های خطرناک در هوا بسیار مضر است و افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و افراد بیمار حتی‌الامکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.
 -  افرادی که بیماری‌های انسداد دستگاه تنفسی، آسم، بیماری‌های قلبی‌-عروقی دارند بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
 -  به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده بیرون از منزل خودداری کنید و از سفرهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند و زمانی که در بیرون از منزل هستید از ماسک استفاده کنید به ویژه ماسک‌های N90 و N95.
 -  از آنجایی که بیشترین تاثیر هوای آلوده و گردوغبار روی سیستم تنفسی مخاط بینی و چشم است، هموطنان در چنین شرایطی از مصرف سیگار و قلیان پرهیز کنند.
 -  در مورد میزان آلودگی هوا در منزل اگر افراد در منازل خود کولر گازی دارند، حتما فیلترهای آن را مرتب بشویند تا آلودگی هوا در منزل باقی نماند.
 -   افراد سعی کنند در هوای آزاد ورزش نکنند و در و پنجره‌ها را در منزل ببندند.
 -  کودکان و سالمندان در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرترندسالمندان همیشه یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در برابر آلاینده‌های محیطی هستند.
 -  در زمان آلودگی هوا، سرفه، احساس سنگینی در سینه، سوزش چشم در سالمندان بسیار شایع است، بنابراین سالمندان حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و اگر مجبور شدند از خانه خارج شوند، صبح زود باشد و با دستمال مرطوب جلوی بینی و دهان خود را بگیرند.
 -  آلودگی هوا، اختلال خواب ایجاد می‌کند و بر مولکول DNA تاثیر می‌گذارد، هموطنان در چنین مواقعی به اندازه کافی مرکبات بخورند و خوردن فرآورده‌های دریایی به دلیل وجود منیزیم در آن، عدس و جوانه گندم باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند سرب می‌شود.
 -  در مورد مرگ و میر کودکان بر اثر آلودگی هوا سالیانه بیش از 13 هزار کودک زیر 4 سال در اثر عوارض آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که یکی از عوامل مهم آن آسم ناشی از استنشاق آلودگی هوا است ، کودکان به علت آنکه دستگاه تنفسی‌شان در حال رشد است، بدنشان بیشتر از سایرین در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیر است.
 -  آلودگی هوا، سبب افسردگی می‌شود . در زمان آلودگی هوا شاید همه افراد عصبی‌تر از قبل باشند و به نوعی کم‌حوصله می‌شوند در مورد تاثیر آلودگی هوا بر روان، باید گفت سرب موجود در هوا موجب بروز افسردگی، سستی، بی‌اشتهایی کودکان شده و در برخی موارد سبب گوشه‌گیر شدن کودکان بیش‌فعال می‌شود.
 -  استنشاق گاز CO2 در کودکان به دلیل داشتن سیستم دفاعی تکامل‌نیافته و کمبود اکسیژن در آنها منجر به مشکلات تنفسی می‌شود و از آنجایی که کودکان بیشتر به اکسیژن نیاز دارند، ذرات معلق و آلاینده‌ها در نزدیکی زمین بیشتر است، بنابراین کودکان بیشتر هوای آلوده تنفس می‌کنند.
 -  در زمان آلودگی هوا، هم‌وطنان هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرید و از تردد طولانی‌ مدت در هوای آلوده پرهیز کنید.
۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید