اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی روشهای غیر دارویی کاهش درد زایمان طبیعی

کارگاه آموزشی روشهای غیر دارویی کاهش درد زایمان طبیعی در مورخ 14/10/89 در سالن کنفرانس مرکز آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی معتضدی برگزار شد.

کارگاه آموزشی روشهای غیر دارویی کاهش درد زایمان طبیعی در مورخ 14/10/89 در سالن کنفرانس مركز آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی معتضدی برگزار شد. در این کارگاه سرکار خانم معصومه ندری (دانشجوی ترم آخر کارشناسی مامایی) طی کنفرانسی به انواع روشهای غیر دارویی کاهش درد زایمان طبیعی اشاره کردند ؛ این روشها عبارتند از :

1- رید : به نظر رید عدم آگاهی از روند فیزیولوژیک زایمان ، موجب استرس شده و این استرس موجب تشدید درد میشود؛ بنابراین طبق این روش ما به مادر آگاهی لازم را میدهیم.

2- لاماز : این روش شامل آمادگی و تمرین است ؛ آمادگی لازم از طریق کلاسهای آموزشی با حضور همسر یا همراه به مادر داده میشود و تمرین نیز با استفاده از روشهای تنفسی و شل کردن عضلات انجام میگیرد .

3- آب درمانی : با استفاده از حوضچه آب گرم (دمای 37 درجه) و شل کردن عضلات باعث کاهش مقدار اپی نفرین و نوراپی نفرین و در نتیجه کاهش استرس ، اضطراب و درد شده و با افزایش مقدار اکسی توسین و اندروفین موجب پیشرفت سیر زایمان میگردد.

4- موزیک : با استفاده از موزیکهای ملایم ریتم تنفسی مادر آرام میگردد.

5-ماساژ : این عمل توسط همسر یا همراه مادر و با استفاده از روغن های گیاهی صورت میگیرد.

6- عاطفی : در این روش همسر و یا همراه ، در تمام مراحل زایمان در کنار مادر میباشند.

7- طب سوزنی

8- هیپنوتیزم

9- تحریک الکتریکی

 

کارگاه کاهش درد

 

 

 

۱۴ دی ۱۳۸۹ ۱۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید