اخبار

کوفته برنجی

نکات لازم برای تهیه کوفته
1- مایه کوفته کاملا باید مخلوط و مالش داده شود تا چسبندگی پیدا کند.     2- آبی که کوفته را در آن می ریزیم تا بپزد باید به حدی باشد که روی کوفته را بگیرد.      3- در ظرف کوفته را در اواخر طبخ بر می داریم و حرارت را ملایم می کنیم.     4- وقتی که کوفته پخته و آماده شد نباید بیشتر از 1 تا 2 لیوان آب داشته باشد

5- در آب کوفته که معمولاً پیاز داغ دارد باید مقداری نمک و فلفل و در صورت تمایل کمی زردچوبه ریخت و بعد کوفته را در آن انداخت.

طرز تهیه کوفته برنجی – برای 6 تا 8 نفر

 

مواد لازم:
1-    گوشت گوسفندی بدون استخوان نیم کیلو
2-    برنج 100 گرم
3-    سبزی کوفته (تره – جعفری – ترخان – مرزه – نعناع – شوید) نیم کیلو
4-    آرد نخودچی 100 گرم
5-    تخم مرغ  3 عدد
6-    لپه 100 گرم
7-    نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه:
گوشت را چرخ کرده  برنج را در یک لیوان آب با کمی نمک مقداری جوش می دهیم تا برنج نرم شود برنج را در صافی می ریزیم لپه را نیز جداگانه می پزیم. آرد نخودچی و کمی نمک و فلفل و گوشت و تخم مرغ را مخلوط می کنیم و خوب مالش می دهیم بطوریکه مایه کمی کش پیدا کند. سبزی را ریز خرد می کنیم و داخل مایه می ریزیم.

سه چهار عدد پیاز را خرد می کنیم با سه چهار قاشق روغن کنجد سرخ می کنیم کمی زردچوبه می ریزیم 5 تا 6 استکان آب داخل پیاز می ریزیم کمی هم نمک و فلفل اضافه می کنیم می گذاریم بجوشد . از مایه گلوله ای به اندازه یک پرتقال بر می داریم. ممکن است میان مایه را کمی پیاز سرخ شده و زرشک و گردو بریزیم و در دست گرد کنیم. و در داخل آب پیاز که در حال جوشیدن است بیاندازیم. بعد  از جوش آمدن حرارت را ملایم می کنیم تا کوفته کاملاً بپزد و ممکن است به جای زردچوبه یک قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی در آب کوفته بریزیم.

۲۳ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید