اخبار

مصرف ویتامین A در پیشگیری از اختلالات بینائی موثر است

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مصرف ویتامین A در پیشگیری از اختلالات بینائی در بدن افراد موثر است.


مصرف ویتامین A در پیشگیری از اختلالات بینائی موثر است

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مصرف ویتامين A در پیشگیری از اختلالات بینائی در بدن افراد موثر است.

به گزارش خبرنگار وب دا از دانشگاه علوم پزشکی اراک ،نسرین یادگاری گفت: خانواده ها باید در تامین ویتامین آ در سبد غذایی خود حساس باشند چرا که کمبود ویتامین آ در بدن اختلالات جدّی در بینایی افراد ایجاد می کند و لازم است که خانواده ها در تنظیم رژیم غذایی روزانه،تامین این ریزمغذی را به ویژه برای کودکان و نوجوانان با دقت دنبال کنند.

وی ادامه داد:میزان نیاز روزانه بدن هر مرد بالغ به ویتامین آ یک هزار میکروگرم و برای زنان 800 میکروگرم است که با مصرف روزانه یک عدد هویج متوسط می توان آن را تامین کرد.

یادگاری خاطرنشان کرد:هر ساله 500 هزار کودک در جهان کور می شوند که علت اصلی 70 درصد این کوری ها فقر ویتامین آ و سو تغذیه شدید است.

وی توضیح داد:در استان مرکزی آمار دقیقی از کمبود ویتامین آ در سنین مختلف وجود ندارد،اما برنامه های مراقبتی به منظور پیشگیری از کاهش شدید میزان این ریزمغذی در بدن کودکان زیر دو سال با خوراندن قطره آ - د از پانزده روزگی نوزاد انجام می شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت:مقادیر قابل ملاحظه ای از ویتامین آ در جگر،تخم مرغ،سبزیجات سبزرنگ،میوه و سبزی های نارنجی و قرمز وجود دارد که به سادگی با گنجاندن مستمر آن در رژیم غذایی می توان از مشکلات ناشی از کمبود این ریزمغذی در بدن پیشگیری کرد.

وی گفت:شب کوری یکی از نشانه های کمبود ویتامین آ در بدن است و هنگانی که این کمبود شدید شود مشکلاتی چون عفونت های میکروبی و زخم قرنیه چشم به وجود می آید.

یادگاری  در پایان افزود:ویتامین آ نقش مهمی در عملکرد ژن ها در بدن دارد و باعث تفکیک سلول های مخاطی مانند پوست،ریه و روده ها می شود.

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید