اخبار

تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با تحرک باشد

تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با میزان تحرک بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.


تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با تحرک باشد

تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با میزان تحرک بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.

به گزارش وب‌دا، تأمین غذای مغذی و سالم سبب ارتقاء سلامت و افزایش بازده کاری کارکنان می‌شود و اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میزنشینی و کم تحرکی در محیط‌های کار است.

بنابراین گزارش، با توجه به این که تداوم کار نشسته و بدون تحرک می‌تواند موجب اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و ایجاد یبوست شود، بهتر است از نان و غلات کامل (سبوس‌دار) استفاده شود.

این گزارش می‌افزاید: در صورتی که امکان انتخاب غذا در رستوران محل کار وجود دارد، از غذاهای بخارپز، آب‌پز و یا کبابی به جای غذاهای چرب و سرخ شده استفاده شود.

این گزارش حاکیست، نحوه تغذیه در محیط کار می‌تواند به ایجاد استرس نیز کمک کند و استرس همراه با تغذیه نامناسب و بی‌تحرکی زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مزمن فراهم می‌کند.

گفتنی است: مصرف مداوم کربوهیدرات‌ها و غلات همچون انواع کیک، کلوچه، بیسکوییت با توجه به کالری بالایی که دارند می‌تواند سبب اضافه وزن و چاقی، به ویژه در افرادی که فعالیت بدنی کمی در محل کار دارند، شود.

براساس این گزارش که در ماهنامه صنایع فرآوری و غذایی به چاپ رسیده است، با تغییرات جزئی، از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصل تنوع در برنامه غذایی روزانه می‌توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که نتیجه آن علاوه برحفظ سلامت و کاهش عوامل خطر بیماری‌های مزمن، افزایش کارایی و بازده کاری کارکنان در محیط‌های کار است.

گفتنی است: افراد با پیروی از یک الگوی غذایی سالم در محیط کار نه تنها از اضافه وزن و چاقی، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سایر بیماری‌ها پیشگیری کرده، بلکه با بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری موجب ارتقاء در محیط کار نیز می‌شوند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید