اخبار

افراد سیگاری ‌٤٠ درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید قرار دارند


افراد سیگاری ‌٤٠ درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید قرار دارند

افراد سیگاری ‌٤٠ درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.

مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ اگر افـــراد در سنین نوجـوانی شــروع به کشیدن سیگار کنند و مدت ‌٢٠ سال یا بیشتـر به این عمـل ادامه دهند بین ‌٢٠ تا ‌٢٥ سال زودتـر از افـرادی که به هیچ  ‌وجه درزندگی سیگار نکشیده‌اند، خواهند مرد.

مهندس خدیجه محصلی افزود: با تضعیف سیستم ایمنی، افراد سیگاری در اثر مصرف مواد دخانی مستعد ابتلا به انواع بیماریها از جمله لوپوس اریتماتوز می‌شود که این بیماری می‌تواند عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم‌ در دهان، جوش‌های پوست روی صورت، سر و دست‌ها شود.

وی تصریح کرد: استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست شده و همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین آ و محدود کردن جریان خون در عروق پوست می شود و پوست افراد سیگاری خشک و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لب ها و چشم ها است.

کارشناس مسئول کنترل دخانیات با اشاره به این که افراد سیگاری ‌٣ برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند،‌ گفت: افراد سیگاری ‌٢ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست (پوسته پوسته شدن، برجستگی روی پوست) قرار دارند.

به گفته مهندس محصلی،‌ افراد سیگاری ‌٥/١ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.

وی تأکید کرد:‌ منواکسید کربن یکی از اصلی‌ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل ترکیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اکسیژن است و این گاز باعث کاهش قدرت عمل اکسیژن در خون افراد سیگاری حرفه‌ای تا ‌١٥ درصد می‌شود.

مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات ابراز داشت: استخوان‌های افراد سیگاری تراکم خود را از دست داده و به راحتی شکسته می‌شود همینطور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شکستگی تا ‌٨٠ درصد افزایش پیدا می‌کند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید