کمیته ارزشیابی
تعریف ارزشیابی
ارزشیابی یک فرایند نظام مند برای جمع اوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
منظور کنترل دقیق پیشروی برنامه ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده و برای صرفه بودن
و یا تعیین ارزش برنامه های در دست اجرا انجام می گیرد. همچنین ارزشیابی به معنای بررسی دقیق و عالمانه ابعاد مختلف برنامه مثل
اثر بخش منظور بهینه سازی نتایج) ، کارایی و کیفیت است . به کمک ارزشیابی میتوان سازماندهی
برای تجزیه و تحلیل کرد و محیط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آن قرار داد. ارزشیابی جزء اساسی برنامه
های آموزشی می باشند برای ارزشیابی در زمان تعیین اهداف و همچنین نتایج مورد نظر انجام
می گیرد.
اهداف
1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های
نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه کیفیت آموزشی
2- سازمان دهی ، اجراء و نظارت برارزشیابی
اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی – یادگیری
3- هدایت و نظارت بر فرایندهای ارزشیابی
فراگیران و تحلیل نتایج آزمونها با هدف ارتقای کیفی
وظایف
و اهداف کلی واحد ارزشیابی
ارزشیابی اساتید
ارزشیابی برنامه
نظارت بر اجرای فرایند ارزیابی درونی توسط دانشکده ها
هماهنگی و پیگیری لازم جهت ارزشیابی بیرونی
ترغیب اساتید به پیاده سازی روشهای نوین ارزیابی در ارزشیابی دانشجویان
برگزاری کمیته های علمی واحد ارزشیابی
آنالیز کمی و کیفی آزمون های دانشجویان به منظور تضمین حداکثر کیفیت برای
امتحانات
ارزشیابی اموزشی اعضای هیات علمی (ارزشیابی الکترونیکی )
نظارت بر انجام تحلیل و ارتقاء سطح کیفی آزمون ها
نظارت و برنامه ریزی ارزشیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده ها
طراحی ارزشیابی برنامه های آموزشی
نظارت بر عملکر دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده ها
پژوهش در ارزشیابی و ارزیابی
اجرای طرح ضیافت اندیشه اعضای هیات علمی
آیین نامه ها
1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های
نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه و ارتقا آموزش دانشگاه
2- سازماندهی ، اجراء و نظارت بر ارزشیابی
اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی
3- هدایت و نظارت بر فرایند های ارزشیابی
فراگیران و تحلیل نتایج آزمون ها
برنامه ها
1- پیگیری و نتیجه گیری پسخوراند نظرات
اساتید در مورد ارزشیابی سه ساله ایشان
2- بهبود روند ارزشیابی اساتید در دانشکده
ها توسط دانشجویان
3- ارزیابی مدیر گروه پایه/بالینی توسط
اعضای هیات علمی گروه ، مقام مافوق (رئیس دانشکده ) و (رتبه بیمارستان)
4- آشنا کردن بیشتر هم دانشجویان و
هم مدیران گروه و هم اساتید محترم از اهداف ارزشیابی
5- همکاری با مراکز توسعه دانشکده ها
برای فعال کردن هرچه بیشتر روندهای ارزشیابی
6- همکاری با مرکز توسعه دانشکده پزشکی برای برقراری ارزشیابی جامع بالینی