کمیته ارزشیابی

تعریف ارزشیابی

ارزشیابی یک فرایند نظام مند برای جمع اوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات منظور کنترل دقیق پیشروی برنامه ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده و برای صرفه بودن و یا تعیین ارزش برنامه های در دست اجرا انجام می گیرد. همچنین ارزشیابی به معنای بررسی دقیق و عالمانه ابعاد مختلف برنامه مثل اثر بخش منظور بهینه سازی نتایج) ، کارایی و کیفیت است . به کمک ارزشیابی میتوان سازماندهی برای تجزیه و تحلیل کرد و محیط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آن قرار داد. ارزشیابی جزء اساسی برنامه های آموزشی می باشند برای ارزشیابی در زمان تعیین اهداف و همچنین نتایج مورد نظر انجام می گیرد.

اهداف

1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه کیفیت آموزشی

2- سازمان دهی ، اجراء و نظارت برارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی یادگیری

3- هدایت و نظارت بر فرایندهای ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمونها با هدف ارتقای کیفی

 وظایف و اهداف کلی واحد ارزشیابی

ارزشیابی اساتید

ارزشیابی برنامه

نظارت بر اجرای فرایند ارزیابی درونی توسط دانشکده ها

هماهنگی و پیگیری لازم جهت ارزشیابی بیرونی

ترغیب اساتید به پیاده سازی روشهای نوین ارزیابی در ارزشیابی دانشجویان

برگزاری کمیته های علمی واحد ارزشیابی

آنالیز کمی و کیفی آزمون های دانشجویان به منظور تضمین حداکثر کیفیت برای امتحانات

ارزشیابی اموزشی اعضای هیات علمی (ارزشیابی الکترونیکی )

نظارت بر انجام تحلیل و ارتقاء سطح کیفی آزمون ها

نظارت و برنامه ریزی ارزشیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده ها

طراحی ارزشیابی برنامه های آموزشی

نظارت بر عملکر دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده ها

پژوهش در ارزشیابی و ارزیابی

اجرای طرح ضیافت اندیشه اعضای هیات علمی

آیین نامه ها

1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه و ارتقا آموزش دانشگاه

2- سازماندهی ، اجراء و نظارت بر ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی

3- هدایت و نظارت بر فرایند های ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمون ها

برنامه ها

1- پیگیری و نتیجه گیری پسخوراند نظرات اساتید در مورد ارزشیابی سه ساله ایشان

2- بهبود روند ارزشیابی اساتید در دانشکده ها توسط دانشجویان

3- ارزیابی مدیر گروه پایه/بالینی توسط اعضای هیات علمی گروه ، مقام مافوق (رئیس دانشکده ) و (رتبه بیمارستان)

4- آشنا کردن بیشتر هم دانشجویان و هم مدیران گروه و هم اساتید محترم از اهداف ارزشیابی

5- همکاری با مراکز توسعه دانشکده ها برای فعال کردن هرچه بیشتر روندهای ارزشیابی

6- همکاری با مرکز توسعه دانشکده پزشکی برای برقراری ارزشیابی جامع بالینی